Program konference
sCOOL web 2018 - 4. ročník ve znamení GDPR aneb s ideály na bručouny
Ondřej Neumajer, předseda odborné poroty
Každý rok jsme ve sCOOL webu udělali něco jinak, zavedli nějakou změnu ve snaze o zvýšení přínosu pro účastníky. A letos bylo těch změn zatím nejvíce: nové bylo téma, způsob přihlašování, web soutěže a zásadněji byla revidována i hodnotící kritéria.
Novinky na webových stránkách škol ve světle GDPR
Alice Frýbová, specialistka na ochranu osobních údajů (AK Holubová advokáti)
V příspěvku se zaměříme na běžné situace zveřejňování příspěvků na internetových stránkách školy, ve kterých jsou zveřejňovány osobní údaje žáků, učitelů či jiných osob. Na příkladech bude demonstrováno, jaký typ příspěvků může být zveřejněn na základě oprávněného zájmu školy a pro jaké příspěvky bude potřeba souhlasu subjektu údajů.
Ochrana osobních údajů po zavedení GDPR
Zuzana Průchová, právnička (CZ.Nic)
Přehled a připomenutí pravidel pro práci s osobními údaji a zdůraznění změn, které přináší letošní rok, se zaměřením na zpracování prováděná školami.
Na tenkém ledu
Zdeněk Heteš (ZŠ Mládežnická, Trutnov), Václav Fišer (ZŠ Komenského, Trutnov)
Příklady z praxe, kterak se při běžné výuce dostat do konfliktu se zákonem a způsob, jak se objevit v nejsledovanějším čase v celostátním televizním vysílání.
Zodpovězení dotazů k GDPR
Průchová, Frýbová, Heteš, Fišer
Penetrační testy webových stránek pro GDPR
Jakub Krejcar a Jakub Hudec, studenti SŠIS Dvůr Králové nad Labem + Marek Hencl (AARTKOM)
Příklad aplikovaného projektu odborné firmy a střední školy. Principem nástroje je scan stránek školy, kde se sleduje komunikace, zabezpečení a ochrana dat. Pro zadavatele je následně zpracována závěrečná zpráva s doporučením jak lépe zabezpečit web a ochránit soukromí uživatelů.
Moderní web snadno a rychle
David Kimr, Chief Technology Office (Unicorn)
Přemýšlíte o tom, že změníte Váš stávající web a nevíte jak na to? Máme pro Vás jednoduché řešení! Aplikace uuWebKit umožňuje vytvořit web v moderním stylu pro každého uživatele, ne jenom pro administrátory. Automaticky splňuje některá kritéria hodnocení sCOOL web, např. responzivitu.
Jak z webu udělat funkční nástroj školního marketingu
Petr Soukeník, konzultant (Než zazvoní)
Víte, kolik návštěvníků odradí nevzhledný web? A kolik web nepřehledný? Jak zvýšit zájem o školu a posílit její identitu? Prakticky na příkladech ze školních webů: co znamená atraktivní web, uchazeč resp. rodič jako klíčový návštěvník, propojení webu a offline kampaní, měření výkonnosti webu a proč si web uživatelsky testovat.
Příběh nového webu soutěže sCOOL web
Karel Punčoch, kreativní ředitel (Global Vision, Praha)
Proč jsme se rozhodli po třech letech obměnit stránky soutěže a jak jsme na to šli. Stručný průvodce redesignem webu, který všichni znáte.
Příklady minulých vítězů
Michaela Vranková (ZŠ Deblín)
Kazuistika nového školního webu ZŠ Deblín s velkým zapojením rodičů.
Příklady minulých vítězů - Jak se zrodil vítězný web
Jiří Skalický (VOŠ a SŠ stavební Vysoké Mýto)
Také se rádi díváte pod pokličku a učíte se z řešení a nápadů ostatních? Spolutvůrce vítězného webu z loňského ročníku přiblíží proces tvorby školních stránek od změny vizuálního stylu až po jejich finální podobu.