Oblast s největším množstvím kritérií
obsahuje poměrně detailně formulované konkrétní požadavky na jednotlivé prvky, které považujeme za vhodné na školním webu návštěvníkům nabízet. Obsah je král, proto je tato obsahová oblast nejdůležitější.
U každého kritéria je uvedena a zeleně podbarvena situace, která popisuje nejvhodnější provedení daného prvku na školním webu.
Zejména pro potřeby hodnotitelů webů v soutěži jsou k dispozici i popisy dalších dvou stavů, jak může být daný
prvek na webu zpracován (oranžové a červené podbarvení)
a často i doporučující či vysvětlující poznámka.
Podle shody webu s popsaným stavem budou webu přidělovány body: zelená dva body, oranžová jeden,
červená nula.
obsahuje poměrně detailně formulované konkrétní požadavky na jednotlivé prvky, které považujeme za vhodné na školním webu návštěvníkům nabízet. Obsah je král, proto je tato obsahová oblast nejdůležitější.
logo školy a plný oficiální název školy (právnické osoby) je bez použití zkratek uveden na titulní stránce nebo na viditelně odkázané stránce z titulky
logo školy je uvedeno, k vyjádření názvu školy jsou použity zkratky nebo je uveden jen částečný název
oficiální název nebo logo školy nejsou uvedeny
Právnická osoba může vykonávat činnost více druhů škol a školských zařízení, např. základní i mateřské školy.
na každé stránce webu je uveden odkaz na hlavní kontaktní údaje nebo jsou tyto informace umístěny přímo na každé stránce (např. v zápatí)
na kontaktní údaje vede odkaz jen z některých stránek (např. pouze z titulní stránky)
vyhledat kontaktní údaje je obtížné
Komunikace se školou je čím dál důležitější, proto je vhodné hlavní kontakty umístit do patičky každé stránky. Podrobnější kontakty (např. na všechny pracovníky) je možné umístit na samostatnou stránku.
mezi kontaktními údaji jsou uvedeny
resortní identifikátor školy (RED_IZO) dle Rejstříku škol a školských zařízení
1-2 z požadovaných údajů chybí nebo je poštovní adresa neúplná či nejednoznačná (např. existuje více stejnojmenných obcí v ČR a kraj není uveden)
více než 2 požadované údaje chybí
Identifikační číslo (IČ), identifikátor datové schránky (IS DS) a resortní identifikátor školy (RED_IZO) jsou státem přidělené identifikátory, které jednoznačně označují konkrétní školu.
Doporučuje se uvést i právní formu (příspěvková organizace, státní příspěvková organizace, školská právnická osoba, školské zařízení, společnost s ručením omezením, ústav atp.).
web obsahuje
jeden z požadovaných údajů chybí nebo mapa není interaktivní (pouze statický obrázek)
většina požadovaných údajů chybí
S vložením interaktivní mapy do webové stránky pomohou průvodci: Mapy.cz (https://api.mapy.cz/), Mapy Google (https://support.google.com/maps/answer/144361), Bing Maps (https://www.bing.com/maps/customize).
web obsahuje
bankovní účet je uveden, ale nejsou zřejmé další potřebné informace pro provedení platebního příkazu
požadované údaje chybí
Upozornění: Vyžaduje-li škola pro platební styk číslo účtu zákonného zástupce žáka (nikoli pouze variabilní symbol), jedná se o osobní údaj a proto škola potřebuje souhlas se zpracováním osobních údajů.
web obsahuje
z webu je zřejmé, s jakou agendou se na kterého člena vedení obracet
některé požadované údaje chybí
většina požadovaných údajů chybí
Zákon 106/1999 Sb. říká, že pokud elektronická adresa podatelny není zveřejněna, postačí podání dotazu dle tohoto zákona na jakoukoliv elektronickou adresu povinného subjektu. Proto je vhodné označit jednu emailovou schránku za elektronickou podatelnu. Může jí být samostatná adresa (např. podatelna@skola.cz) nebo i emailová adresa konkrétní osoby, která má zpracování této agendy na starosti.
Upozornění: Jsou-li jako kontaktní údaje uváděny pracovní telefon a pracovní email, jedná se o oprávněný zájem správce osobních údajů, na který není nutný souhlas se zpracováním osobních údajů od subjektu údajů (fyzické osoby).
web obsahuje seznam členů učitelského sboru a u každého je uvedena
jeden z požadovaných bodů chybí
dva a více z požadovaných údajů chybí
Upozornění: Jsou-li jako kontaktní údaje uváděny pracovní telefon a pracovní email, jedná se o oprávněný zájem správce osobních údajů, na který není nutný souhlas se zpracováním osobních údajů od subjektu údajů (fyzické osoby).
web umožňuje u každého zaměstnance dohledat bližší informace o jeho pracovním zaměření, zejména informace o třídnictví a vyučovaných předmětech
některé požadované údaje chybí
požadované údaje chybí
web obsahuje stručnou náplň činnosti pracovníků školního poradenského pracoviště
(poskytovatelů poradenských služeb jako je výchovný poradce, školní psycholog, speciální pedagog, protidrogový preventista, atp.) včetně kontaktů
web obsahuje kontakty na poskytovatele poradenských služeb, ale bez bližšího upřesnění jejich agendy
požadované údaje chybí
web obsahuje
jeden z požadovaných bodů chybí
většina požadovaných údajů chybí
Upozornění: Zápisy z jednání školské rady by měly být vyhotoveny tak, aby neobsahovaly osobní údaje (anonymizovány).
web obsahuje údaje o zřizovateli školy, na jeho stránky vede odkaz
web obsahuje údaje o zřizovateli školy, na jeho stránky ale vhodný odkaz nevede
informace o zřizovateli chybí
na první pohled je zřejmé, o jaký typ a zaměření školy se jedná, web zároveň obsahuje
jeden z požadovaných bodů chybí
na první pohled není zřejmé, o jaký typ a zaměření školy se jedná, většina požadovaných údajů chybí
web obsahuje přehled nabízených školních služeb a volnočasových aktivit jako je školní družina, volitelné předměty, kroužky atp. včetně informací na koho je možné se obrátit a jak provést úhradu
web obsahuje přehled služeb a volnočasových aktivit, ale možnost jejich úhrady a další podrobnosti chybějí
požadované údaje chybí
web obsahuje výroční zprávy o činnosti školy za poslední roky v plném znění
web obsahuje pouze pouze poslední výroční zprávu
požadované údaje chybí
Upozornění: Výroční zprávy by měly být vyhotoveny tak, aby neobsahovaly osobní údaje.
web obsahuje
termíny jsou uvedeny, informace ale působí nepřehledně, např. akce a termíny není možné u velkých škol filtrovat
většina požadovaných údajů chybí
web obsahuje na jednom místě aktuální informace pro uchazeče o studium, součástí jsou
jeden z požadovaných bodů chybí
většina požadovaných údajů chybí
Jsou-li informace pro uchazeče umístěny na více stránkách, jsou na jednom zřetelně označeném místě uvedeny odkazy na všechny tyto stránky.
web obsahuje aktuální rozvrh výuky všech tříd včetně výjimečných změn (suplování)
web obsahuje pouze rozvrh nebo jen suplování
požadované údaje chybí
Rozvrh by měl být veřejný, nikoli dostupný pouze pod uživatelským účtem (jménem a heslem). Uchazeči o studium a jejich rodiče mají o tyto informace zájem.
web umožňuje přístup do školního informačního systému, ve kterém mohou rodiče sledovat hodnocení, docházku, komunikovat se školou atp.
web na informační systém neodkazuje
Školní informační systém je přístupný pod uživatelským účtem (jménem a heslem) pouze žákům a zákonným zástupcům žáků.
web umožňuje přístup do systému, který žákům zprostředkovává materiály z výuky, žáci zde mohou odevzdávat úkoly, spolupracovat atp.
web na takový systém neodkazuje
Systém pro podporu výuky je přístupný pod uživatelským účtem (jménem a heslem) pouze žáků, případně jejich rodinným zástupcům. Může se jednat o Learning Management System (LMS) jako je Moodle, Google Classroom, cloudová prostředí jako je Google Apps, Microsoft Office 365, žákovská portfolia jako je Mahara atp.
web nabízí nástroj, pomocí kterého mohou návštěvníci vyjádřit svůj názor a seznámit se s názory ostatních diskutujících, např. prostřednictvím diskuzního fóra, vložené či navázané diskuze na sociálních sítích, ankety s komentáři atp.
vyjádřit vlastní názor možné je (např. prostřednictvím online formuláře), ale veřejná diskuze z webu školy přístupná není
web veřejnou obousměrnou komunikaci nepodporuje
web nabízí návštěvníkům možnost přihlásit se k odběru novinek či informací, například formou, newsletteru, emailové konference, veřejně sdílené stránky sociální sítě, RSS kanálu atp., existuje způsob, jak odběr ukončit
odběr novinek prostřednictvím nějakého kanálu je možný, ale na webu není nikde inzerován
web odběr informací neumožňuje
Technologie RSS (Really Simple Syndication) umožňuje uživatelům jednoduše se přihlásit k odběru novinek z webu, který nabízí RSS kanál. Zprovoznit RSS kanál je možné prostřednictvím redakčního systému, na kterém je web provozován. Pro čtení RSS kanálů musí uživatel využívat RSS čtečku.
Upozornění: Je-li od zájemce vyžadována emailová adresa či jiný osobní údaj, měl by zároveň poskytnout i souhlas se zpracováním osobních údajů pro daný účel.
web obsahuje formuláře, které je možné vyplnit přímo online na stránkách školy nebo si je stáhnout a vyplnit v elektronické formě
k dispozici jsou tiskopisy, které ale není možné vyplňovat online nebo v elektronické podobě (např. není možné do formuláře v PDF jednoduše vpisovat)
web formuláře nenabízí
na titulní stránce webu je umístěn odkaz na cizojazyčnou verzi stránek, resp. na informace o škole v angličtině či jiném rozšířeném cizím jazyce, rozsah poskytovaných informací je značný
cizojazyčná verze je dostupná, jedná se ale pouze o velmi stručné informace
cizojazyčné informace neexistují
Cizojazyčná verze může být připravena společně se žáky při výuce cizího jazyka. Využívá se zejména pro spolupráci na mezinárodních projektech.
web obsahuje odkaz na stránky organizace založené při škole rodiči (např. SRPŠ) nebo mají zástupci tohoto spolku možnost publikovat informace přímo v samostatné rubrice školního webu
na webu je zmínka o rodičovské organizaci, ale bližší informace publikované jejími členy chybí
požadované údaje chybí
web obsahuje
některé požadované údaje chybí
většina požadovaných údajů chybí
Vize školy je šířeji sdílenou představou o hlavních cílech a záměrech organizace.
web obsahuje informace o školním vzdělávacím programu ve formě srozumitelné pro laickou veřejnost se všemi informacemi důležitými pro rodiče
školní vzdělávací program je zveřejněn v plné verzi, bez uzpůsobení pro laickou veřejnost
o školním vzdělávacím programu na webu nejsou informace
Školní vzdělávací program je klíčový dokument, který si každá škola vytváří, aby realizovala požadavky rámcového vzdělávacího programu (RVP) pro daný obor vzdělávání. Při jeho prezentaci laické veřejnosti je ale nutné brát v potaz, že lidé vně školy často neznají význam a roli dokumentu, nerozumí odborným pojmům a použitým zkratkám a netuší, jak škola se svým vzdělávacím programem pracuje. To vše je nutné srozumitelně vysvětlit.
web obsahuje informace o používaných metodách a způsobech pedagogické práce se žáky včetně ukázek konkrétních výstupů, tento text může být uveden jako samostatný nebo v charakteristice školy či jinde
web obsahuje informace o metodách, ale ukázky výstupů chybějí
požadované údaje chybí
web obsahuje
některé požadované údaje chybí
většina požadovaných údajů chybí
Registr inspekčních zpráv České školní inspekce, kde je možné dohledat inspekční zprávy je dostupný na adrese http://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Inspekcni-zpravy.
web obsahuje ukázky prací žáků, které ve škole vznikly, může se jednat o různé formáty od naskenovaných obrázků, fotografií, textových projevů, videí, zvukových záznamů nebo různorodých výstupů umístěných či vytvořených prostřednictvím různých online služeb
práce žáků jsou na webu přítomny, ale pouze v omezeném množství formátů, nejedná se o pestrou směsici ukázek
požadované výstupy chybí
Upozornění: pozor na ochranu osobních údajů, viz oblast kritérií č. 3 Bezpečnost.
web obsahuje plné verze školního nebo třídních časopisů nebo odkazy na stránky, které jsou těmto aktivitám věnovány
na webu jsou pouze ukázky školního či třídních časopisů nebo se jedná o neaktuální časopis (z minulého školního roku)
požadované výstupy chybí
Školní časopisy nebo žákovské stránky jsou jednak výrazem vnitřní demokracie ve škole, zároveň umožňují u žáků komplexně a ve velké míře rozvíjet potřebné kompetence stanovené v rámcovým vzdělávacím programem.
web obsahuje
některé požadované prvky chybí nebo nejsou provedeny vhodně
většina požadovaných prvků chybí
Navigace je hlavním orientačním prvkem na webu, proto se jedná o nejdůležitější část webu. Klíčová je logičnost uspořádání podstránek v rámci hlavního menu. Množství nabízených sekcí/rubrik v první úrovni navigace a celkový počet úrovní navigace (počet podmenu). Hlavní navigace by měla být podpořena drobečkovou navigací (příklad: Základní škola > Kontakty > Vedení školy), která návštěvníkovi ukazuje, kde se v hierarchii webu právě nachází.
interaktivní prvky na webu jsou jednoznačně identifikovatelné a jejich použití je návodné, reagují na uživatelovu akci (např. najetí kurzoru na danou oblast)
interaktivní prvky na webu lze obtížně indetifikovat nebo jejich použití není intuitivní
většina požadovaných prvků chybí
Orientaci návštěvníka na stránce napomáhají interaktivní prvky, které reagují na najetí kurzoru nějakou změnou (např. podtržením odkazu, změnou barvy tlačítka). Interaktivní prvky by měly být na první pohled rozeznatelné.
mapa stránek je přítomna, je aktuální a využívá odkazy na uvedené části webu
mapa stránek je přítomna, ale není úplná nebo aktuální nebo nepoužívá odkazy
požadovaný prvek chybí
Mapa webu/stránek je dalším navigačním prvkem webu. Umožňuje získat přesnou představu o tom, co vše se na webu nachází, jak je web uspořádán a jaký je jeho rozsah. Mapa webu obsahuje na jednom místě odkazy na všechny důležité stránky, čímž je důležitá pro vyhledávací roboty a působí tak jako optimalizace pro vyhledávače.
web používá redakční systém a plně využívá jeho možnosti (vstupy více uživatelů, u každého článku uveden autor, automaticky generované prvky jako kalendář, aktuality atp.)
web používá redakční systém, ale jeho potenciál využívá jen částečně
web redakční systém nepoužívá
Za redakční systém je zpravidla považován serverový software, který umožňuje jednoduchou a rychlou správu obsahu internetových stránek. Každý uživatel zastává určitou roli (jazykový korektor, editor, šéfredaktor, správce) a díky tomu může měnit obsah pouze předem vybraným částem webu (např. hospodářka školní jídelny pouze informace o jídelně). Nejrozšířenější redakční systémy open source (zdarma) jsou Wordpress, Joomla a Drupal, mezi systémy provozované jako služba patří například Google Weby nebo Webnode.
mobilní či responzivní verze webu umožňuje přístup z různých zařízení (tablet, mobilní telefon atp.) a bezproblémové procházení obsahu webu (dostupnost a přehlednost menu, čitelnost textu, velikost tlačítek atp.)
web je dostupný z mobilních zařízení, ale jeho ovládání není na menším displeji přehledné a užívání není pohodlné
mobilní či responzivní verze webu není k dispozici
Rozložení a vzhled prvků na stránce je přizpůsoben zařízení (stolní počítač, tablet, mobilní telefon), na kterém je web zobrazován tak, aby veškeré důležité části webu byly čitelné a snadno dostupné bez nutnosti zvětšování a posouvání.
školní doména druhého řádu v české národní doméně (.cz) je vhodně zvolena, návštěvníci si doménu se školou intuitivně spojí a snadno zapamatují
školní doména druhého řádu není v české národní doméně (.cz) nebo není příliš intuitivní
web nevyužívá vlastní doménu druhého řádu
Příklad internetové domény 2. řádu pod českou národní doménou: skola.cz.
Výjimkou může být jiná než .cz doména specifických škol, např. evropská škola diplomacie (.eu).
jednotlivé stránky jsou vhodně provázány odkazy, web neobsahuje prázdné stránky, stránky ve výstavbě či nefunkční odkazy v rámci webu i mimo něj
odkazy výjimečně nefungují nebo nesměrují tam, kam by to návštěvník očekával nebo na některých stránkách chybějí
mnohé odkazy nefungují
Web umožňuje nalézt návštěvníkovi hledané informace tam, kde je očekává. Důležitá je provázanost jednotlivých logických celků tak, aby uživatel vždy po dosažení hledané informace mohl plynule navázat hledáním jiné související informace. (např. na stránce s jídelníčkem je možné nalézt odkaz i na informace o doporučené dětské stravě, či informace o dodavatelích potravin do školní jídelny).
Do chybové hlášky (např. error 404 – stránka nenalezena) je vhodné uvést, co mají uživatelé dělat, např. je odkázat na mapu webu.
web obsahuje na každé stránce fulltextové vyhledávání, které zajistí vyhledání zadaných výrazů ve všech textech na webu
způsob zobrazení výsledků vyhledávání není zřejmý, řazení není dle logické posloupnosti např. dle relevance nebo web nevyhledává fulltextově, ale jen v části textů (např. v nadpisech)
web vlastní vyhledávání nenabízí
školní web je dostupný jak prostřednictvím adresy s prefixem www, tak adresy bez něj, návštěvník je vždy přesměrován na jednu školou preferovanou variantu
web je dostupný na obou adresách (s prefixem www i bez něj), nedochází ale k přesměrování na preferovanou adresu, takže se vyhledávačům jeví jako dva samostatné weby
jedna z adres (s www, bez něj) nefunguje, uživatel není přesměrován na funkční adresu
Příklad správného chování: po zadání skola.cz je uživatel přesměrován na www.skola.cz, případně obráceně. Návštěvník je vždy přesměrován na jednu školou určenou variantu.
web obsahuje aktuální a platné informace, zastaralé informace jsou viditelně označeny (např. v rubrice archiv), příspěvky jsou ve školním roce přidávány několikrát týdně
web je aktualizován, ale ne ve všech svých částech nebo příspěvky přibývají méně často než jednou týdně
web poskytuje i neaktuální informace, které mnohdy nelze od aktuálních jednoduše odlišit
web obsahuje fotografie a videa, případně i další typy multimediálního obsahu
web obsahuje převážně textové informace doplněné obrázky, videa nejsou k dispozici
nosičem informací jsou primárně textové informace
Upozornění: pozor na ochranu osobních údajů, viz oblast kritérií č. 3 Bezpečnost.
web obsahuje autentické fotografie ze školy, nikoli ilustrativní (např. z fotobanky), na fotografiích jsou především lidé, vzbuzují emoce
většina fotografií na webu je původních školních, občas jsou využívány ilustrativní fotografie
web vlastní školní fotografie téměř nevyužívá
Upozornění: pozor na ochranu osobních údajů, viz oblast kritérií č. 3 Bezpečnost.
web obsahuje texty, které
některé požadované vlastnosti nejsou dodrženy
většina požadovaných vlastností není dodržena
Na webu obecně platí, že čím kratší text tím lépe, proto je třeba dbát i na členění textu do odstavců a redukovat texty na nezbytnou délku. Správná gramatika a stylistika použitá pro konkrétní cílovou skupinu je samozřejmostí. Stejně tak plné názvy, minimum cizích slov, vyhýbání se zkratkám či žargonu, případně je vše vysvětleno. Ideální je stav, kdy text zpracovává profesionál - copywriter.
Doporučené požadavky dle čl. 12 GDPR na komunikaci se subjekty údajů.
dokumenty ke stažení jsou nabízeny v otevřených formátech pro jejichž zobrazení nemusí návštěvník používat placený software (např. RTF, PDF, ODT, EPUB, HTM příp.DOCX)
některé dokumenty ke stažení jsou nabízeny v proprietárních formátech
většina dokumentů ke stažení je v proprietárních formátech nebo web žádné dokumenty ke stažení neobsahuje
Čistě proprietárními formáty jsou například starší formáty dokumentů Microsoft Office DOC, XLS, PPT atp. - ty není vhodné na webu používat.
zdrojový kód webové stránky je validní, řídí se platnými pravidly World Wide Web Konsorcia (W3C)
Validátor W3C k ověření správnosti kódu webové stránky je k dispozici na adrese http://validator.w3.org/ .
popularita stránky zjišťovaná pomocí parametru S-rank společnosti Seznam (0-10)
S-rank je číslo v intervalu od 0 do 10, které vyjadřuje důležitost stránky na českém webu, orientační hodnotu oblíbenosti stránky. Stojí za ní vyhledávač Seznam.
pokud web zpracovává osobní údaje, obsahuje informace, které uvádí:
některé požadované informace nejsou uvedeny
web se ochraně osobních údajů nevěnuje
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (v angličtině General Data Protection Regulation) známé pod zkratkou GDPR nabývá účinnosti 25. května 2018. Jedná se o právní rámec ochrany osobních údajů platný na celém území EU, který hájí práva občanů proti neoprávněnému zacházení s jejich daty a osobními údaji.
Upozornění: Informace poskytované v případě, že osobní údaje jsou získány od subjektu údajů jsou popsány v článku č. 13 obecného nařízení o ochraně osobních údajů.
Např. v případě fotografií žáků, které jsou zveřejňovány na webových stránkách školy za účelem propagace školy je právním základem zpracování uvedených osobních údajů udělený souhlas zákonného zástupce žáka.
web obsahuje jméno a kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů
jméno nebo kontaktní údaje chybí
požadované údaje chybí
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů v článku 37, odstavci 7stanoví: “Správce nebo zpracovatel zveřejní kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů…”
web neumožňuje zjistit jména žáků, kteří jsou na fotografiích
jména žáků nejsou u fotografií uvedena, existují ale možnosti, jak je pomocí informací uvedených v různých částech webu zjistit
jména žáků jsou na webu uvedena u fotografie
Nemožnost identifikovat dítě zobrazené na fotografii je jedním ze základních doporučení pro bezpečné webové stránky.
Pokud chce škola využít reference žáků, je vhodné používat iniciály.
web neobsahuje portrétové fotografie žáků školy
portrétové fotografie jsou na webu jen v ojedinělých případech, kdy je k tomu dobrý důvod
web obsahuje portrétové fotografie žáků
Bezpečné webové stránky by měly zveřejňovat pouze skupinové fotografie, vyhýbat se detailním portrétům dětí. Musí-li být portrét uveřejněn, měl by mít co nejmenší rozlišení, které minimalizuje zneužití fotografie osoby.
web neumožňuje (ve veřejné části bez přihlášení) propojit jméno žáka s rozvrhem třídy, kterou navštěvuje
jména žáků nejsou u rozvrhů tříd uvedena, existují ale možnosti, jak je pomocí informací uvedených v různých částech webu zjistit
jména žáků jsou uvedena nebo přímo spojena s rozvrhem tříd
Možnost propojení jména konkrétního dítěte s jeho rozvrhem (včetně suplování) lze považovat za bezpečnostní prohřešek školního webu. Informace osobního charakteru lze zobrazovat na školním intranetu.
web neobsahuje osobní údaje žáků (jméno, telefon, e-mail, adresa dítěte, rodné číslo atp.)
web neobsahuje osobní údaje žáků s výjimkou ojedinělého pochybení
některé osobní údaje žáků lze z webu zjistit
Osobní údaje žáků musí být maximálně chráněny.
Upozornění: Jméno žáka je ve spojení s názvem školy považováno za osobní údaj.
podpora IPv6 je implementována
podpora IPv6 je implementována alespoň na jednom serveru
podpora IPv6 není implementována
IPv6 je nejnovější verze internetového protokolu (IP - Internet Protocol), který postupně nahrazuje starší IPv4 a přináší některá vylepšení a nové možnosti. Hlavní předností nového protokolu sloužícího pro komunikaci počítačů na Internetu je rozšíření adresního rozsahu, tedy počtu IP adres. Online test připojení přes IPv6 je dostupný na http://www.test-ipv6.cz/.
doména je zabezpečena pomocí technologie DNSSEC
doména není zabezpečena pomocí technologie DNSSEC
DNSSEC je rozšíření systému doménových jmen (DNS - Domain Name System), které zvyšuje jeho bezpečnost. DNSSEC poskytuje uživatelům jistotu, že informace, které z DNS získali, byly poskytnuty správným zdrojem, jsou úplné a jejich integrita nebyla při přenosu narušena. V případě, že dojde k podvržení informací z DNS, se uživatel dostane, aniž bude cokoliv tušit, na úplně jiné místo, a vůbec se nespojí se službou, kterou očekával. Bližší informace včetně návodu jak DNSSEC nasadit jsou dostupné na http://www.dnssec.cz/.
grafické zpracování výborně doplňuje obsah webu a je konzistentní v rámci celého webu
grafické zpracování je akceptovatelné, nicméně je zde prostor ke zlepšení
grafické zpracování je nepřehledné, nekonzistentní a málo vhodné
Hodnotí se především funkčnost grafického zpracováni, tedy zda grafika vhodně dokresluje obsah stránky a zvýrazňuje důležité interaktivní prvky tak, že jsou viditelné na první pohled. Návštěvník musí mít přehled a na stránce se lehce orientovat. Ve většině případů je lepší méně nežli vice.
Grafika by měla být konzistentní na všech podstránkách webu například na každé podstránce by neměla být jiná grafika tlačítka. V ideálním případě by grafika měla respektovat grafickou identitu školy (loga).